Wydana decyzja odmowna ubezpieczyciela nie zamyka poszkodowanemu możliwości dalszego działania w sprawie, a tym samym dalszego dochodzenia świadczeń odszkodowawczych. Co zrobić jak PZU odmówiło wypłaty odszkodowania? W przypadku otrzymania przez poszkodowanego takiej decyzji, w pierwszej kolejności powinien on wnikliwie zapoznać się z jej treścią i zawartym w niej uzasadnieniem.
Decyzja z odmową wypłaty odszkodowania powinna składać sięz dwóch części tj. tzw. uzasadnienia faktycznego, w którym PZU wskazuje rzeczywiste, faktyczne powody odmowy wypłaty odszkodowania zaistniałe w konkretnym przypadku, oraz uzasadnienia prawnego. W przypadku gdy odmowa PZU podyktowana jest brakiem jakichś dokumentów wówczas należy je niezwłocznie uzupełnić i wezwać ubezpieczyciela do zajęcia stanowiska.
Diametralnie odmiennie sytuacja rysuje się w sytuacji gdy ubezpieczyciel odmawia wypłaty odszkodowania mimo, że jest w posiadaniu dokumentacji niezbędnej do weryfikacji stanu faktycznego oraz zajęcia stanowiska w sprawie.
Jak się odwołać od decyzji PZU? Należy sporządzić odwołanie czyli tzw. reklamację. W odwołaniu należy odnieść się do argumentów ubezpieczyciela wskazanych w uzasadnieniu odmowy wypłaty odszkodowania, przywołać własne, załączając do przedmiotowego pisma dokumentację na ich poparcie. Odwołać można się na kilka sposobów. Odwołanie możesz wysłać:
PAMIĘTAJ! Na odwołanie się od decyzji zakładu ubezpieczeń masz 3 lata liczone od daty ostatniej decyzji ubezpieczyciela.
Votum Odszkodowania S.A.
Aby odwołanie mogło zostać rozpatrzone przez zakład ubezpieczeń, ważne jest podanie danych, które umożliwią jego analizę.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami tj. art. 6 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i rzeczniku Finansowym (Dz.U. 2015 poz. 1348) na rozpatrzenie skierowanego pisma reklamacyjnego zakład ubezpieczeń a w tym przypadku PZU S.A. ma 30 dni liczonych od dnia jego otrzymania.
Mogą zdarzyć się sytuacje, kiedy nie otrzymasz odpowiedzi od ubezpieczyciela w czasie 30 dni. Jednym z powodów, może być stopień skomplikowania Twojej sprawy. W takiej sytuacji PZU S.A. lub inny zakład ubezpieczeń musi poinformować pisemnie o tym fakcie. Towarzystwo ubezpieczeniowe ma wtedy wówczas łącznie 60 dni na wydanie decyzji.
Jeżeli po 30 dniach od złożenia odwołania nie otrzymasz żadnej odpowiedzi od ubezpieczyciela, może się to równać z tym, że twoje roszczenia zostaną zaakceptowane i muszą zostać spełnione.
Ponowna odmowa wypłaty odszkodowania PZU wydana w odpowiedzi na wniesione pismo odwoławcze poszkodowanego również definitywnie nie kończy postępowania pozostawiając dalsze możliwości do działania w postaci:
Teraz BEZPŁATNIE przeanalizujemy Twoją sprawę – dzięki nam dowiesz się czy możesz otrzymać więcej pieniędzy po wypadku.
Narzędziem ostatecznym w opisanej sytuacji, niezależnym od dobrej lub złej woli PZU pozostaje skierowanie sprawy na drogę postępowania sądowego. Pamiętajmy jednak, że wiąże się ona z koniecznością poniesienia kosztów procesu przez stronę powodową oraz stawiennictwem na rozprawach lub/oraz badaniach biegłych sądowych. Spór sądowy ma charakter długotrwały, gdyż może ciągnąć się miesiącami, a w sprawach o skomplikowanym stanie faktycznym lub prawnym nawet latami, zaś jego przegranie wiążę się z obowiązkiem zapłaty kosztów zastępstwa procesowego stronie wygranej.
Odmowa wypłaty odszkodowania wydana przez PZU nie musi być ostateczną decyzją. Żeby skutecznie się odwołać należy przede wszystkim poddać wnikliwej analizie jej treść i właściwie dobrać drogę oraz argumenty do jej podważenia. Pomogą w tym eksperci z Votum Odszkodowania S.A.
Udostępnij:
At vero eos et accusamus et iusto odio digni goikussimos ducimus qui to bonfo blanditiis praese. Ntium voluum deleniti atque.