Odszkodowanie za pożar przedsiębiorstwa

Odszkodowanie za pożar
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Twitter

Pożar przedsiębiorstwa produkcyjnego to często utrata dorobku całych pokoleń rodzin, które wkładały serce i pracę w rozwój biznesu. To również tragedia zatrudnionych pracowników, którzy tracą możliwość pracy. Przedsiębiorca, który stracił swoją firmę, pozbawiony został możliwości zarobkowania. Konsekwencje bywają dość poważne, niespłacone kredyty, umowy leasingu, zobowiązania wobec kontrahentów. Odszkodowanie za pożar w takiej sytuacji pozwala na zachowanie płynności finansowej firmy i wypłatę  zobowiązań.

Co zrobić żeby otrzymać odszkodowanie za pożar?

Jak informuje ekspert z Votum Odszkodowania S.A. Rozwiązaniem, które pozwoli na odbudowę zniszczonego przedsiębiorstwa po pożarze,  jest zawarcie umowy ubezpieczenia. Ubezpieczenie budynku, mienia która da  pewność przedsiębiorcy, iż jego biznes, mimo strat na skutek pożaru przetrwa.

odszkodowanie za pożar

Już na etapie zawierania umowy ubezpieczenia przedsiębiorca musi dokładnie rozważyć jaki zakres ubezpieczenia daje mu pewność wypłaty odszkodowania, które nie będzie zaniżone, oraz które nie będzie wyłączało niektórych składników majątku przedsiębiorstwa z przyszłej odpowiedzialności ubezpieczyciela.

Ubezpieczenie budynku to nie wszystko. Jak uzyskać wysokie odszkodowanie za pożar?

Przedsiębiorcy z dużą dokładnością powinni określić wartość samego budynku w którym prowadzona jest działalność gospodarcza. Pozwoli to na dostosowanie sumy ubezpieczenia do realnej wartości nieruchomości. Przy wycenie warto skorzystać z pomocy rzeczoznawcy. Ubezpieczenie budynku to jednak nie wszystko. 

  • Ubezpieczenie budynku
  • Suma ubezpieczenia

 

Teraz BEZPŁATNIE przeanalizujemy Twoją sprawę – dzięki nam dowiesz się czy możesz otrzymać  więcej pieniędzy po wypadku.

Sprawdź! Z nami to proste!

czytaj dalej

Nie zapominajmy o ubezpieczeniu wszystkich składników majątku firmy. Aby uzyskać odszkodowanie po pożarze zawierając umowę ubezpieczenia należy wskazać ubezpieczycielowi wszystkie środki trwałe. Np. maszyny, urządzenia, linie produkcyjne i inne elementy składowe dzięki którym odbywa się produkcja itp.

Spis wycenionego majątku firmy wraz z wyceną ich wartości powinien być przekazany do ubezpieczyciela w momencie zawierania umowy ubezpieczenia. Eksperci z GK VOTUM posiadają wieloletnie doświadczenie w likwidacji szkód na mieniu.

Odpowiednia umowa ubezpieczenia podstawą do wypłaty odszkodowania

Zawierając umowę ubezpieczenia nie można również pominąć środków obrotowych takich jak zapasy materiałów, zapasy produkcyjne, drobne narzędzia, czy wreszcie wykonane przez fabrykę wyroby. Tutaj, choć jest to trudne należy oszacować średnią wartość  składników majątkowych jaką właściciel firmy przewiduje posiadać stale na terenie zakładu. W interesie właściciela jest dokonywanie na bieżąco remanentu  mienia, dla celów dowodowych. Dzięki temu wszystkie powyższe przedmioty ubezpieczenia w ramach tej samej polisy są ubezpieczane odrębnie i posiadają odrębne sumy ubezpieczenia.

Co zrobić jak dojdzie do pożaru?

Po pożarze będzie istniała konieczność wykazania wszelkich strat. Dlatego też, istotnie jest zadbanie o gromadzenie dokumentacji potwierdzającej zakup maszyn, ich przeglądy techniczne, dokumentację pracowniczą wskazującą, że pracownicy posiadali odpowiednia kwalifikacje do obsługi maszyn.
Pełną dokumentację z remanentu, faktury za zakup środków obrotowych. Z doświadczenia naszej kancelarii sugerujemy, aby kopia takiej dokumentacji znajdowała się również poza budynkiem produkcyjnym, na wypadek objęcia ogniem również powierzchni biurowej.

Inną kwestią jest wywiązanie się przez właściciela przedsiębiorstwa ze wszystkich przepisów prawa budowlanego oraz przepisów z zakresu ochrony przeciwpożarowej. Dokumentacja z okresowych przeglądów technicznych nieruchomości, terminowe przeglądy instalacji elektrycznej mogą być kluczowe dla przyszłej wypłaty odszkodowania po pożarze.
W tym miejscu należy pamiętać, że kopia dokumentacji z w/w czynności również powinna znajdować się w miejscu bezpiecznym.

Podczas zawierania polisy konieczne jest wskazanie agentowi ubezpieczeniowemu rodzaju działalności gospodarczej jaka będzie ubezpieczona. Kod PKD określa rodzaj prowadzonej działalności gospodarczej. Trzeba sprawdzić czy PKD nie podlega wyłączeniu z ochrony ubezpieczeniowej. Kod prowadzonej działalności powinien być wyraźnie wskazany na umowie ubezpieczenia. Przy każdej zmianie profilu działalności ubezpieczyciel musi zostać o tym poinformowany. Wynika to ze zmiany stopnia ryzyka, wymaga ponownego przeliczenia składki ubezpieczeniowej, sumy ubezpieczenia. Zaniechanie tego obowiązku może skutkować odmową lub ograniczeniem przyjęcia odpowiedzialności.

Udostępnij:

Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Twitter
Wskazanie tematu rozmowy ułatwi nam przekazanie Twojej sprawy do dedykowanych ekspertów.
na kontakt telefoniczny i e-mailowy w celu przedstawienia oferty Votum Odszkodowania S.A. zgodnie z Polityką prywatności.
Poprzedni wpis
Następny wpis

At vero eos et accusamus et iusto odio digni goikussimos ducimus qui to bonfo blanditiis praese. Ntium voluum deleniti atque.

Melbourne, Australia
(Sat - Thursday)
(10am - 05 pm)