Jak otrzymać rentę po wypadku

renta po wypadku

Udostępnij:

Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Twitter

Świadczenie rentowe jest rodzajem odszkodowania, które nierzadko staje się głównym źródłem utrzymania. Wystąpienie o rentę po wypadku wymaga ścisłego wyliczenia i szczegółowego udokumentowania żądanych świadczeń oraz merytorycznego uzasadnienia. Niewątpliwie warto zdecydować się na pomoc ekspertów Votum Odszkodowania S.A. Dowiedz się jak uzyskać rentę po wypadku, jakie dokumenty są potrzebne?

Renta po wypadku może wiązać się nie tylko z faktem całkowitej lub częściowej utraty zdolności do pracy, ale również ze zwiększonymi potrzebami spowodowanymi wypadkiem, czy zmniejszonymi widokami powodzenia na przyszłość.

Odszkodowanie, renta - jakie dokumenty?

Aby uzyskać rentę po wypadku powinno się gromadzić wszelaką dokumentację. Jak podaje ekspert z Grupy Kapitałowej Votum S.A. istotna dla sprawy jest dokumentacja medyczna, która określa zdrowotne skutki wypadku. Równie istotnym jest w jakim stanie znajduje się osoba poszkodowana, oraz na jakim etapie życia była przed wypadkiem. Z pewnością aby uzyskać odpowiednią wysokość świadczenia rentowego konieczne jest dopełnienie wielu formalności.

Teraz BEZPŁATNIE przeanalizujemy Twoją sprawę – dzięki nam dowiesz się czy możesz otrzymać  więcej pieniędzy po wypadku.

Sprawdź! Z nami to proste!

czytaj dalej

RENTA PO WYPADKU Potrzebne Dokumenty

dokumentacja potwierdzająca związek przyczynowo-skutkowy pomiędzy wypadkiem a niezdolnością do pracy;
medyczna dokumentacja określająca zdrowotne skutki wypadku;
orzeczenie o niezdolności do pracy wydane przez lekarza orzecznika ZUS;
dokument orzekający o stopniu niepełnosprawności;
rachunki;
paragony potwierdzające ponoszenie stałych kosztów leczenia rehabilitacji;
koszty transportu;

Renta po wypadku - rodzaje

Według opinii Votum Odszkodowania renta po wypadku może przybierać różne rodzaje. Samo słowo renta to dość obszerne pojęcie. Możemy wymienić rentę z tytułu niezdolności do pracy w związku z wypadkiem przy pracy, rentę z tytułu zmniejszonych widoków powodzenia na przyszłość, która w dużej mierze ogranicza zdolności do pracy zarobkowej.

  • odszkodowanie, renta po wypadku
  • wypadek w pracy, renta
  • renta z tytułu zmniejszonych widoków powodzenia na przyszłość

Jak dostać rentę?

Roszczenia rentowe zgłaszamy do podmiotu odpowiedzialnego za powstanie wypadku  lub jego ubezpieczyciela (PZU, TUiR Warta, Link 4, Allianz itp). Oczywiście o ile sprawca zdarzenia był ubezpieczony. W sytuacji kiedy dojdzie do wypadku komunikacyjnego, gdzie sprawca wypadku nie miał ważnego ubezpieczenia OC rentę powinien wypłacić Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny. W przypadku wypadku w pracy, gdy pracodawca nie był ubezpieczony roszczenia rentowe powinny być zgłoszone bezpośrednio do pracodawcy.

 

Udostępnij:

Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Twitter
Wskazanie tematu rozmowy ułatwi nam przekazanie Twojej sprawy do dedykowanych ekspertów.
na kontakt telefoniczny i e-mailowy w celu przedstawienia oferty Votum Odszkodowania S.A. zgodnie z Polityką prywatności.
Poprzedni wpis
Następny wpis

At vero eos et accusamus et iusto odio digni goikussimos ducimus qui to bonfo blanditiis praese. Ntium voluum deleniti atque.

Melbourne, Australia
(Sat - Thursday)
(10am - 05 pm)