Postępowanie likwidacyjne – na czym polega?

postęowanie likwidacyjne na czym polega

Udostępnij:

Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Twitter

Postępowanie likwidacyjne – na czym polega? Postępowaniem likwidacyjnym określa się szereg czynności faktycznych i prawnych podejmowanych przez Towarzystwo Ubezpieczeń po otrzymaniu zgłoszenia o szkodzie. Celem tych działań jest ustalenie odpowiedzialności cywilnej sprawcy i ubezpieczyciela oraz okoliczności zdarzenia. Ostatnim etapem postępowania likwidacyjnego jest wypłata odszkodowania dla poszkodowanego.

Zgłoszenie szkody – postępowanie likwidacyjne

W praktyce rola osoby poszkodowanej sprowadza się przede wszystkim do zgłoszenia i udokumentowania szkody.  Szkodę może zgłosić bezpośrednio poszkodowany lub pełnomocnik. Zgłoszenie szkody jak również późniejsza wymiana informacji w toku postępowania likwidacyjnego ma formę telefoniczną, elektroniczną lub pisemną, dlatego kluczowe dla likwidacji szkody dokumenty sporządzane są jednak z reguły w formie pisemnej.

Teraz BEZPŁATNIE przeanalizujemy Twoją sprawę – dzięki nam dowiesz się czy możesz otrzymać  więcej pieniędzy po wypadku.

Sprawdź! Z nami to proste!

czytaj dalej

Ubezpieczyciel wskazuje listę niezbędnej dokumentacji i we własnym zakresie dokonuje ustalenia odpowiedzialności, wysokości szkody i okoliczności zdarzenia. W terminie 30 dni od zgłoszenia szkody, zakład ubezpieczeń zobowiązany jest wypłacić odszkodowanie. Zdarza się że ubezpieczyciel może zmniejszyć lub odmówić wypłaty odszkodowania. Wówczas to po jego stronie spoczywa odpowiedzialność udowodnienia powodu niewypłacenia środków poszkodowanemu.

Rola pełnomocnika w postępowaniu likwidacyjnym

Rola pełnomocnika w postępowaniu likwidacyjnym powinna być jak największa. Ze względu na posiadaną wiedzę i doświadczenie jest w stanie dokonać oceny prawnej sprawy. Analizuje ją pod kątem odpowiedzialności cywilnej za skutki wypadku oraz ewentualnego ich przedawnienia. Jest kluczowym wsparciem w pozyskiwaniu wymaganej dokumentacji oraz sprecyzowaniu roszczeń. Po zgłoszeniu szkody pełnomocnik, monitoruje prawidłowość postępowania likwidacyjnego poprzez kontrolę terminowości działania ubezpieczyciela.

Jak uzyskać odszkodowanie

jak dostać odszkodowanie za wypadek w pracy

Po otrzymaniu decyzji od ubezpieczyciela weryfikuje zasadności odmowy, potrąceń oraz adekwatność przyznanych kwot do poniesionych szkód. Występuje również do ubezpieczyciela z odwołaniem lub reklamacją. Po wyczerpaniu pozasądowych możliwości dochodzenia roszczeń, kancelaria może rekomendować skierowanie sprawy do procesu sądowego.

Poszkodowani w wypadkach to osoby, które z reguły nie posiadają fachowej wiedzy prawniczej. Z tego powodu, najlepszą opcją jest działanie z wsparciem profesjonalnego pełnomocnika. Jeśli potrzebujesz pomocy podczas likwidacji szkody osobowej skontaktuj się z nami i skorzystaj z naszej pomocy, której udzielimy na każdym etapie sprawy.

Udostępnij:

Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Twitter
na kontakt telefoniczny i e-mailowy w celu przedstawienia oferty Votum Odszkodowania S.A. zgodnie z Polityką prywatności.
Poprzedni wpis
Następny wpis

At vero eos et accusamus et iusto odio digni goikussimos ducimus qui to bonfo blanditiis praese. Ntium voluum deleniti atque.

Melbourne, Australia
(Sat - Thursday)
(10am - 05 pm)